Very Cherry Chocolate Cupcakes!

På flera bloggar har jag de senaste sett en Very Cherry Chocolate Cake, den ser helt underbar ut & jag har länge sagt att jag skulle vilja göra en själv när tid ges.
Idag fick vi besök på fika & jag fick iaf testat smaken men istället i form av cupcakes. Underbar chokladkaka med en jättegod körsbärsfrosting toppade med chokladganache.

Frostingen var något söt kan jag tycka så nästa gång plockar jag bort sockret ur receptet & använder lite extra körsbär istället. Fikan blev hyllad av alla provsmakare, vuxna som barn & visst var det underbart gott - helt klart en ny favorit!



   






4 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut, låter verkligen tokgott

    SvaraRadera
  2. men wow så fina. Känns dådär retro och ser hur goda ut somhelst. Jag är ingen kakälskare men blir så sugen när jag ser dina alster. Dessutom vet jag ju numera att allt är perfekt avvägt och inte för sött. Längtar till den 20:e och våra härliga cupcakes. Kram/Charlotte

    SvaraRadera
  3. Ny favoritblogg! =D
    Kan du inte lägga upp recept och beskrivning på hur du gjorde dessa underbart söta små underverk? =)

    SvaraRadera